blog

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

سرویس اسپاتیفای یکی از منابعی است که با استفاده از آن می‌توان به صورت نامحدود به موسیقی‌های مختلفی دسترسی داشت. البته استفاده از این سرویس در صورتی امکان‌پذیر است که شما به اینترنت متصل باشید. یکی از دغدغه‌های کاربران این سرویس، میزان اینترنتی است که اسپاتیفای مصرف می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا در خصوص مصرف اینترنت اسپاتیفای و مطالب مرتبط با آن صحبت کنیم. در صورتی که علاقمند هستید که از این موضوع مطلع شوید، می‌توانید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

شما می توانید برای خرید اکانت اسپاتیفای به فروشگاه پریمی اکانت مراجعه کنید.

اکانت اسپاتیفای پرمیوم spotify premium

تومان 20,000تومان 3,400,000
  • کیفیت بالای آهنگ ها​
  • بدون قطع شدن و نویز​
  • آفلاین گوش کنید و بدون محدودیت دانلود کنید​

بررسی کردن میزان مصرف اینترنت در اسپاتیفای

سرویس اسپاتیفای یکی از سرویس‌های محبوب می‌باشد که امکان دسترسی به موسیقی‌های مختلف را برای کاربران خود مهیا کرده است. متصل بودن به اینترنت برای دسترسی داشتن به موسیقی‌ها یکی از شروطی است که در این سیستم وجود دارد. میزان اینترنتی که برای پخش کردن یک موسیقی سه دقیقه‌ای در اسپاتیفای مصرف می‌شود، برابر با ۲ مگابایت طبق سیستم پیش فرض می‌باشد. بدین صورت شما برای اینکه یک ساعت بتوانید موسیقی گوش دهید، باید ۴۰ مگابایت اینترنت مصرف کنید و به همین ترتیب در ۱۰ ساعت، ۵۰۰ مگابایت از اینترنت شما مصرف خواهد شد.
مصرف اینترنت در اسپاتیفای زمانی اهمیت پیدا می‌کند که حجم اینترنت شما محدود باشد و شما اینترنت زیادی برای انجام این کار در اختیار نداشته باشید. در چنین زمانی لازم است از میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای مطلع باشید تا بتوانید حجم اینترنت مصرفی خود را کنترل کنید.

به نقل از سایت WhistleOut :

بسته به تنظیمات صدا، Spotify از نیم مگابایت (MB) تا 8 مگابایت برای یک آهنگ معمولی استفاده می کند. یک ساعت کامل پخش موسیقی می تواند تا 150 مگابایت داده استفاده کند. زیاد به نظر نمی رسد، اما تنها یک ساعت پخش در روز می تواند 6 گیگابایت داده تلفن همراه را در طول یک ماه مصرف کند.

همچنین بخوانید : مشکلات اسپاتیفای مود شده (کرک شده)

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

میزان اینترنت مصرفی برای پخش آهنگ در اسپاتیفای مصرف

در اسپاتیفای میزان دیتایی که برای پخش کردن هر آهنگ مصرف می‌شود، بستگی به کیفیت آهنگی دارد که شما انتخاب کرده و قصد گوش دادن به آن را دارید. با افزایش پیدا کردن کیفیت آهنگ مورد نظر شما میزان اینترنتی که برای پخش یا دانلود آن نیاز است نیز افزایش پیدا می‌کند. برای اینکه شما از مصرف میزان اینترنت اسپاتیفای که در زمان پخش هر آهنگ استفاده می‌شود، مطلع شوید باید مسیر زیر را طی کنید.
ابتدا وارد settings شده و پس از انتخاب Your Library وارد Music Quality می شوید. در این بخش این امکان برای شما وجود دارد که مشاهده کنید موزیک مورد نظر شما در اسپاتیفای دارای چه کیفیتی می‌باشد.
کیفیت‌های صدایی که در اسپاتیفای موجود است شامل موارد زیر می‌باشد.

  • موزیک با کیفیت کم (low): تقریبا 24 kbps
  • موزیک با کیفیت عادی (Normal): تقریبا 96 kbps
  • موزیک با کیفیت بالا (High): تقریبا 160kbps
  • موزیک با کیفیت عالی (Extreme): تقریبا 302 kbps

موزیک با کیفیت خودکار (تنظیمات پیش فرض اسپاتیفای): این گزینه از سرویس اسپاتیفای کیفیت پخش را با توجه به سرعت اینترنت شما بررسی کرده و پخش می‌کند. اما حداقل کیفیت آن 96 kbps می‌باشد.
شما با توجه به این مورد می‌توانید مصرف اینترنت اسپاتیفای را رصد کرده و از آن آگاهی پیدا کنید.

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

مصرف اینترنت اسپاتیفای در زمان پخش آفلاین موزیک

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای در زمان پخش آفلاین موزیک چگونه است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در زمان پخش آفلاین موزیک این سرویس از اینترنت استفاده نمی‌کند و شما می‌توانید به صورت رایگان از موزیک‌های این قسمت استفاده کنید.
البته لازم است که به این نکته اشاره کنیم که این قابلیت در نسخه رایگان این سرویس قابلیت استفاده ندارد و شما در نسخه پرمیوم اسپاتیفای می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.
در این نسخه از اسپاتیفای شما با دانلود ۳۳۳۳ آهنگ می‌توانید در ۳ دستگاه دیگر با استفاده از همین اکانت، آهنگ‌ها را به صورت آفلاین پخش کرده و گوش دهید.

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

یک راه برای کاهش دادن مصرف اینترنت اسپاتیفای

یکی از راه‌های موجود برای اینکه بتوانید مصرف اینترنت اسپاتیفای را کاهش دهید، روشن کردن یکی از قابلیت‌های این سرویس یعنی روشن کردن Data saver می‌باشد. برای اینکه بتوانید این قابلیت در اسپاتیفای را روشن کنید باید مراحل بیان شده در زیر را اجرا کنید.
۱. اولین قدم باز کردن برنامه اسپاتیفای و وارد شدن با این برنامه می‌باشد. پس از ورود به برنامه از این مورد مطمئن شوید که در صفحه اصلی برنامه باشید و سپس وارد قسمت تنظیمات یا Setting شوید.
۲. اولین گزینه پس از انتخاب کردن گزینه تنظیمات یا Setting که در مقابل شما نمایان می‌شود، گزینه‌ی Data saver می‌باشد. بر روی این گزینه کلیک کرده و وارد این منو از برنامه اسپاتیفای شوید. سپس دکمه ای که در روبروی گزینه‌ی Data saver وجود دارد را روشن کنید.
شما با انجام این دو مرحله می‌توانید از میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای خود کم کرده و موزیک‌های بیشتری را پلی کنید.

همچنین بخوانید : ارورهای رایج اسپاتیفای

مصرف اینترنت اسپاتیفای چقدر است؟

میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای در یک ماه

در صورتی که تنظیمات سرویس اسپاتیفای شما بر روی حالت عادی باشد و شما هیچ تغییری در تنظیمات سرویس اسپاتیفای خود ایجاد نکرده باشید و همچنین این برنامه تنها به اینترنت عادی متصل بوده باشد، برای یک ساعت پخش موسیقی در هر روز و یا پخش کردن آهنگ تنها برای یک روز در ماه یک گیگابایت اینترنت مصرف خواهد شد.
با استفاده کمتر از قابلیت پخش آهنگ در اسپاتیفای شما می‌توانید میزان اینترنتی که این برنامه در زمان پخش آهنگ مصرف می‌شود را کاهش دهید.
نسخه رایگان و نسخه پرمیوم این برنامه نیز به یک اندازه اینترنت مصرف می‌کند و تفاوتی از این نظر بین این دو نسخه از این برنامه وجود ندارد.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مصرف اینترنت اسپاتیفای آشنا کنیم و نکات و مطالبی را درباره‌ی این موضوع برای شما بیان کردیم. شما می‌توانید با مطالعه این موارد از نکاتی که در خصوص میزان مصرف اینترنت و دیتا در اسپاتیفای وجود دارد، مطلع شوید. در صورتی که درباره این موضوع سوالی برای شما پیش آمده است و در مطالب بیان شده در این مقاله به آن پاسخ داده نشده، می‌توانید آن را در قسمت نظرات کاربران برای ما بنویسید تا در زمان مناسب توسط کارشناسان ما به آن پاسخ داده شود.
همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی در زمینه اینترنت در اکانت اسپاتیفای داشتید، می‌توانید آن را از کارشناسان ما بپرسید. از اینکه تا پایان این مقاله ما را با نگاه پر از مهرتان همراهی کردید از شما بسیار تشکر می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *