blog

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

در سال های اخیر  فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران و در میان مردم کشور ما بسیار متداول شده است. از آن جا که این روش درآمدزایی به دلار انجام می شود، سود بسیار بالایی برای فعالان و یوتیوبرهای حرفه ای به همراه دارد. با افزایش نرخ دلار در کشور، این روش های پولسازی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته اند. اما برخی محدودیت ها در این عرصه علاقه مندان را متزلزل می کند. از جمله این موارد می توان به روش های نقد کردن درآمد حاصل از یوتیوب اشاره کرد. در این مطلب به بررسی این نکات می پردازیم.

تعرفه درآمد یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب در ایران با مبالغ و تعرفه های از پیش مشخص شده انجام می گیرد. در این زمینه یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید افراد از فایل های ویدیویی، بین 1 تا 2 دلار سود به یوتیوبر مورد نظر می دهد. همچنین افراد می توانند، تبلیغاتی را برای ویدیوی خود در نظر بگیرند؛ در صورتی که این تبلیغات هم 1000 نفر بازدید داشته باشند، به ازای آن ها هم 1 تا 2 دلار درآمد اضافی برای یوتیوبرها در نظر گرفته می شود. به این ترتیب با کمی تلاش در زمینه ساخت ویدیوهای جذاب می توان به درآمد بالایی از طریق این پلتفرم دست یافت. این روزها بسیاری از ایرانیان در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند و فایل های ویدیویی آن را به همراه تبلیغات بین آن ها تماشا می کنند.

شرایط درآمدزایی در یوتیوب

برای فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران باید به برخی شرایط در این برنامه دقت داشته باشید. اولین شرط کسب درآمد از یوتیوب، داشتن حداقل 1000 نفر دنبال کننده است. به علاوه شما باید حداقل 4000 ساعت فیلم در این شبکه منتشر کرده باشید تا شامل این درآمد دلاری شوید. به دست آوردن دنبال کننده و فالوور در این شبکه کار ساده ای است. اما دریافت بازدید از ویدیوها توسط فالوورها کمی دشوار است. به همین خاطر باید تمرکز خود را در تولید محتوای با ارزش در این پلتفرم صرف کنید و به دنبال جذب بازدید ویدیویی در یوتیوب باشید. در صورتی که همه شرایط نام برده شده را در پلتفرم یوتیوب به دست آوردید، درخواست بررسی خود را به یوتیوب اعلام کنید. شما می توانید پس از این بررسی ها درآمد خود را از یوتیوب دریافت کنید.

نقد کردن درآمد دلاری از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانیان ساکن کشور با مشکلاتی همراه است. از آن جا که تحریم های مالی ایران، همواره نقد کردن پول بین المللی را برای ایرانیان داخل کشور دشوار می کند، در این خصوص از روش های میانبر استفاده می شود. تنها روش ایده آل برای فعالیت های مالی بین المللی، استفاده از حساب بانکی و حساب کاربری اقوام و دوستانی است که در خارج از کشور زندگی می کنند. به این ترتیب روش نقد کردن درآمد یوتیوب ساده تر می شود. اما این افراد باید کاملا قابل اعتماد باشند؛ در صورتی که هر گونه کلاهبرداری از طریق فرد معتمد انجام شود، مسیر قانونی برای شکایت و پیگیری مبالغ واریز شده وجود نخواهد داشت.

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

به علاوه در این زمینه نباید از روش های غیر قانونی ایجاد حساب کاربری در یوتیوب بگردید. اکانت یوتیوب با استفاده از به روزترین نرم افزارها اداره می شود و در صورتی که فعالیت های غیر قانونی کاربران تشخیص داده شود، کل حساب شما مسدود خواهد شد.

مراحل کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب در ایران با فرایند فعال سازی این گزینه در این پلتفرم آغاز می شود. برای این منظور باید گزینه هایی را در برنامه یوتیوب فعال کنید تا این برنامه تبلیغات مربوطه را در فایل های ویدیویی شما قرار داده و درآمد حاصل از آن ها را به حساب شما واریز کند. برای این منظور در ابتدا به بخش تنظیمات یوتیوب مراجعه کرده و گزینه my channel را انتخاب کنید.

در این بخش گزینه  Customize Channel را انتخاب کرده و به دنبال آن روی گزینه View additional features  کلیک کنید. سپس باید Monetization  فعال سازی کرده و کسب و کار یوتیوبری خود را در این عرصه آغاز نمایید. با این روش ساده شما به عنوان یوتیوبر شناخته شده و به درآمد دلاری یوتیوب دست پیدا می کنید. در ادامه برخی راهکارهای ساده را برای پیشرفت در این عرصه های شغلی بررسی می کنیم.

بهترین ویدیوهای یوتیوب

پس از فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران باید به فکر ادامه مسیر فعالیت های خود در این پلتفرم باشید. در صورتی که می خواهید از این روش برای کسب درآمد بالا استفاده کنید، کیفیت فایل های ویدیویی شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید در این پلتفرم به موضوعات مختلفی بپردازید و فایل های ویدیویی خود را در سبک های متفاوتی بسازید. برخی از دسته بندی هایی که در یوتیوب بازدید بیشتری از مخاطبین می گیرند، به شرح زیر هستند:

تولید ویدیوهای آموزشی

ساخت کلیپ های کاربردی و آموزشی در این پلتفرم شما را در کمترین زمان ممکن به نتیجه ایده آل می رساند. شما می توانید بسته به نوع تخصص و مهارت های خود ویدیوهای جذاب آموزشی بسازید و از مخاطبین بازدید بگیرید. از آن جا که این فایل های آموزشی به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرند، توجه آن ها را جلب کرده و برای تماشای ویدیوی شما ترغیب می کند.

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

معرفی محصولات برای فروش

ساخت ویدیو برای معرفی محصولات مختلف نیز یکی از روش های کسب درآمد از یوتیوب به شمار می رود. در این روش هم بازدید کننده جذب می کنید و هم محصولات خود را به فروش می رسانید. به این ترتیب از دو طریق پولسازی خواهید کرد. این راهکار ساده با ساخت ویدیوهای هیجان انگیز و جذاب، درآمد ایده آلی برای شما ایجاد می کند.

در ادامه بخوانید: اضافه کردن ادمین به یوتیوب

ویدیوهای نقد و بررسی

برای کسب درآمد از این پلتفرم می توانید، در زمینه نقد و بررسی آثار مختلف فعالیت داشته باشید. این فعالیت ها می توانند برای نقد و بررسی فیلم و سریال های روز دنیا انجام شوند. همچنین نقد و بررسی آثار ادبی و هنری نیز بازدید بالایی در این پلتفرم دارد. همچنین در صورتی که فعالیت های یوتیوبری شما به زبان انگلیسی انجام شوند، مخاطبین بیشتری برای بازدید فایل های ویدیویی جذب خواهند شد.

سابسکرایب فیک یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب در ایران با روش های قانونی فعالیت در این پلتفرم قابل انجام است. همانطور که پیشتر اشاره شد، الگوریتم های پیشرفته و مدرن این برنامه اجازه فعالیت غیر قانونی را به کاربران نمی دهد. به همین خاطر جذب فالوور فیک و سابسکرایب فیک در یوتیوب، تنها منجر به مسدود شدن کانال شما می شود و برای کسب درآمد در این عرصه کارایی نخواهد داشت.

جمع بندی

فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب در ایران monetization on YouTube کار بسیار ساده ای است. به همین خاطر بسیاری از افرادی که در حوزه تولید محتوای ویدیویی فعالیت دارند، این پلتفرم را برای ارائه آثار خود انتخاب می کنند. شما می توانید از این طریق به درآمد بالایی دست پیدا کنید. تنها کافی است ایده های خود را در این کانال منتشر کرده و برای جذب بازدید، تبلیغات کنید. هر چه دنبال کننده های شما در این پلتفرم بیشتر باشند، درآمد بالاتری از مجموعه دریافت خواهید کرد. برای این منظور می توانید تبلیغ فایل های خود را در کانال های اجتماعی دیگر منتشر کرده و افراد را برای تماشای فایل های ویدیویی ترغیب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *